divendres, 5 de febrer del 2016

QUÈ SÓN ELS VALORS MORALS? DECISIÓ i CONFIANÇA

Agnès, Jennifer i Paula, de 4t ESO C han exposat sobre el valor moral de la decisió.

RELACIÓ AMB EL VOLUNTARIAT
Quan busquem al diccionari la paraula decisió trobem el següent significat, però, què és per a nosaltres?
decisió
Quan ens pregunten pel mot decisió pensem en les dos accepcions que hem trobat. Com és evident prendre una decisió és triar però no és el mateix prendre una decisió que tindre decisió. Determinar una acció està molt relacionat amb tindre decisió ja que si no en tenim no podem fer res. Des del nostre punt de vista té molt a veure amb el caràcter propi de cada individu i la confiança en un mateix.
Podem veure clarament que el voluntariat és una gran idea per part de persones amb valors, des d’un principi sembla gairebé impossible dur a terme una tasca que involucre tanta gent, horaris, entitats i sobretot temps. És cert que per a nosaltres, unes adolescents, no és fàcil posar-nos al càrrec d’un grup de xiquets. En el cas de la biblioteca això ens ensenya a prendre decisions, què fer en cada moment, què fer en situacions improvisades i a formar-nos moralment ja que les decisions són a les nostres mans i hem de fer el que trobem moralment més correcte, per això i molt més ens fa créixer com a persones. Així veiem que el resultat ho compensa totalment tenint en compte tot el que ens aporta.
Tindre decisió o tindre empenta per a nosaltres significa avançar i prendre reptes sent conscients de les conseqüències que això comporta, no per temor s’ha de deixar d’intentar res. En aquest cas, creiem que aquest significat té un gran vincle amb Lo rober i amb l’Onada perquè, si pensem amb la gent que té la necessitat d’anar al rober i ens posem a la seua pell, veiem la decisió i l’empenta que ha de tindre aquesta gent per a seguir endavant tot i les circumstàncies. Pels residents no és gens fàcil canviar la seua vida habitual i abandonar la seua llar per començar de nou a un lloc com el que estan. Són conscients que no poden fer tot el que feien i es nota la nostàlgia a la seua veu però els més valents, els que conviuen amb nosaltres són feliços de reviure tots aquells moments i contents de totes les decisions preses que han format la seua vida.
D’aquesta forma veiem els diferents sentits del terme objectiva i subjectivament i es mostra així la diversitat dels nostres pensaments.

dijous, 4 de febrer del 2016

Acte de presentació del projecte Aprenem Junts

El passat dimecres 3 de febrer vam anar a la Biblioteca Trinitari Fabregat per participar en l'acte de presentació del projecte on vam explicar les nostres experiències a les tres entitats on anem a fer voluntariat: La biblioteca , la residència de gent gran l'Onada i al Rober Solidari. 
A l'acte també van intervenir Carme Navarro, regidora d'Ensenyament , Carme Caballer, directora de l'Institut Sól-de-Riu, l'inspector Josep Capilla, l'alcalde d'Alcanar, Alfons Montserrat i la nostra professora Joana Subirats.
També vam comptar amb la presència dels representants de les entitats col·laboradores, professors que també participen en el projecte, així com de pares i mares i companys que van voler acompanyar-nos en aquest acte.
Per acabar la presentació vam mostrar al públic el blog on compartim les nostres activitats amb el món així com els jocs que han dissenyat els nostres companys de classe que formen part  del projecte Creaverd. Són jocs fets amb materials reciclats i els utilitzarem per jugar amb les xiquets i xiquetes que van a la biblioteca.






Jocs dissenyats per alumnes del projecte Creaverd

dimarts, 2 de febrer del 2016

QUÈ SÓN EL VALORS MORALS? IGUALTAT i DIGNITAT


 e n   p r o c é s


El grup de 4t ESO A format per Josep, Ana i Carla han exposat el seu treball sobre la igualtat. La seva reflexió sobre la relació del valor moral amb el voluntariat és aquesta:
Tal com a la biblioteca hem aprés que tots som iguals, que tots poden utilitzar l’ordinador, o llegir llibres i o fer manualitats tots són iguals.
 l'Onada, tambe tots som iguals, però amb un petit problema, hi ha molts d’avis que estan malament  no poden fer el mateix que d’altres que nosaltres coneixem, per raons psicologiques i pels anys de vida que tenen, no és possible tractar-los a tots igual.
I finalment Lo Rober és on millor es reflecteix la igualtat, perquè les noies del Rober solidari, i tota la gent que dóna roba, fan possible que moltes persones que no es poden permetre comprar-se roba siguin igual que nosaltres.
Josep, Ana i Carla han interpretat la cançó dels súpers per a representar la igualtat. mireu quin vídeo més divertit els ha quedat!



DIA ESCOLAR DE LA NO-VIOLÈNCIA I LA PAU

El dia 30 de gener és celebra el DIA ESCOLAR DE LA NO-VIOLÈNCIA I LA PAU, també conegut per l'acrònim DENIP) en commemoració de l'aniversari de la mort de Mahama Ganhdi.
Va ser el poeta i  educador  mallorquí Llorénç Vidal Vidal qui va establir la data l'any 1964, des de llavors són cada any més les escoles que s'afegeixen a aquesta iniciativa que consisteix en educar per a la pau i la no violència, fomentant valors com la concòrdia, la tolerància, la solidaritat i el respecte als drets humans.
Des de la matèria d'educació eticocívica i en el marc del projecte Aprenem Junts, hem estat treballant diferents valors morals, tots plegats tenen com a denominador comú la millora de la convivència que a la vegada implica el respecte als altres.
El grup de 4t ESO A format per Arnau, Ian i Madalí han exposat a classe el seu treball sobre la PAU, la seva reflexió sobre la pau ha estat aquesta:
Hem triat la pau com a valor moral perquè trobem que és imprescindible i fonamental per a la vida de les persones i de les nacions, mitjançant la pau es pot aconseguir una harmonia perfecta entre els éssers humans, és adir una convivència en al qual no hi ha desigualtats socials i les persones accepten als altres tal i com són. 
La pau consisteix en l’autosuperació perquè per aconseguir-la, les persones han de deixar de ser el que són, és a dir, éssers conflictius i violents, i aprendre a dialogar i a sobrepassar els conflictes que els destorben de manera no violenta, així autosuperant-se a ells mateixos i adonant-se que el camí correcte per a la convivència entre les persones és la pau i els respecte mutu.

Segons Arnau, Ian i Madalí: 
Es podria relacionar la pau amb el so de la natura, amb la tranquil·litat del moviment de les branques dels arbres, el vent bufant i el cant dels ocells. 

Mediateca EducaMadrid

Una cançó molt relacionada és la de John Lennon – Imagine – la qual ell mateix va composar demanant la fi de la guerra en tot el món i per a promoure la pau i la tolerància.

A la classe de 4t ESO C també han explicat el valor de la PAU el grup format per Marina, Ana C. i Anna M. 


Elles han triat la cançó de Raimon

dilluns, 1 de febrer del 2016

Fem voluntariat a la biblioteca ajudant als petits a fer els deures

Ahir, 1 de febrer, vam anar a la biblioteca a fer voluntariat, hi havia molts de xiquets fent un treball d'escola i la biliotecària ens va demanar que els ajudessem a fer recerca d'informació a internet i a organitzar-se el treball. També vam ajudar als xiquets a fer deures i estudiar.




diumenge, 31 de gener del 2016

Fem voluntariat a l'Onada

El passat dimecres 27 de gener vam anar a la residència de fent gran L'Onada. Allí vam passar una bona estona. Estaven celebrant aniversaris, i vam cantar, bufar espelmes, ballar i sobre tot riure.
És molt gratificant fer feliç a la gent, gràcies per acollir-nos tant bé!