dimarts, 30 de maig de 2017

AVALUACIÓ DELS TALLERS

Es important que l'alumnat aprengui a avaluar els diferents procesos del seu treball. Aquí un deixem un exemple de l'informe d'avaluació del taller de cuina que van realitzar les alumnes de 4t.

INFORME D’AVALUACIÓ DEL TALLER REALITZAT A L’ONADA

NOM DEL PROJECTE:  FER GALETES
MEMBRES DEL GRUP:
AIDA CASTELL, AINOA FORÈS, LAIA REVERTER I JAEL FABREGAT   
DATA DE REALITZACIÓ:29/05/2017
OBJECTIUS DEL PROJECTE (què volem aconseguir):
1.- Que els avis recorden quan ells feien el menjar
2.- Que treballin una mica la força de les mans i els braços, al fer la massa i les formetes
3.- Que s’ho passin bé i disfruten

DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT:
Què ha funcionat i què no?
Ha funcionat tot, ens ha anat tot molt millor del que ens pensàvem.
Per què?
Perquè primer pensàvem que no voldrien participar i com que molt no tenen força als braços no ho voldrien fer, però ho han intentat i ho han aconseguit.
Que s’hauria de fer de forma diferent per aconseguir millors resultats?
Seria millor que la massa l’haguéssim fet tot junts, però com no disposem de tantes hores, se’ns ha fet impossible.

Dades quantitatives:
Nombre de participants: 10-12
Nombre d’usuaris que han participat activament: 8-9
DADES QUALITATIVES (experiències, sentiments, impressions, etc.) : L’actitud dels avis ha sigut fantàstica, han seguit correctament el que els anàvem dient i les nostres ordres per a que tot sortís bé. Finalment, quan han vist les galetes que ells i elles havien fet, s’han sentit súper contents, i ens han donat les gràcies per ensenyar-los a fer galetes, ja que la majoria mai n’havien fet.
Estem molt contentes amb la seva reacció davant d’aquesta activitat que nosaltres també vam preparar en moltes ganes.

dinàmica del grup: (compromís, assistència, clima grupal, satisfacció)
L’ambient del grup ha sigut perfecte, entre les 4 xiques que hem anat, ens hem pogut organitzar bé i que cada 2-3 avis tinguin a una de natros al costat per si necessitaven alguna cosa. També mentrestant ens hem anat organitzant per a que anéssim fent fotos, portéssim les galetes fetes a la cuina, els hi tiréssim sucre per sobre i finalment netegéssim i les donéssim a tots els avis per a que les provessin.

AVALUACIÓ DELS USUARIS :
Mètode d’avaluació emprat : els hem preguntat si els ha agradat, però directament amb la seva cara de felicitat i veient que volien més galetes estàvem segures de que els havia agradat.
Resultats obtinguts :
Molts bons resultats, molta demanda de galetes quan les van veure ja cuites, suposem que perquè estaven molt bones i perquè també són una miqueta llépols.

CONCLUSIONS:
Ens ha agradat molt fer aquest taller de cuina amb els avis, ja que s’han portat molt bé, ens han atès i han respectat les nostres indicacions per a que tot funciones millor. El resultat ha sigut perfecte, ja que les galetes estaven boníssimes i els avis molt contents.

BERENARS TRADICIONALS!

El  grup format per Sara, Jael i Denisa han dut a terme un taller que consisteix en preparar el berenar tradicional de quan els iaios i iaies eren petits, qui no recorda el "pa en vi i sucre" o el "pa en oli i sucre" o amb sal! El més clàssic és el pa amb tomata...
Els voluntaris van preparar el berenar, sucant el pa de pagès i repartint-lo entre els iaios i iaies que s'ho van menjar amb molt de gust!







EXPERIÈNCIES DEL VOLUNTARIAT: LA BIBLIOTECA TRINITARI FABREGAT

No hi ha paraules per descriure el que sents quan vas pel carrer i algun nen o nena recorda el teu nom i et saluda, simplement per haver passat una estona al seu costat. O quan et pregunten: quan véns a fer voluntariat?
Crec que aixó és el més interessant de fer voluntariat  a la Biblioteca, ja que els xiquets i xiquetes et trauen un somriure amb qualsevol cosa que et conten. Poc a poc vas observant la confiança i el carinyo que t’agafen. En el meu cas és així, i estic orgullosa de poder participar en aquest projecte.
Als nens has d’escoltar-los i donar-los importància. Rectificar el que fan malament o no saben. Has d’estar pendent de tot el que fan o diuen, ja que tenen opinions totalment diferents en molts d’aspectes.

La meva experiència a la Biblioteca ha estat molt enriquidora; he aprés a tractar millor als menuts, a cuidar-los quan he trobat algú exclós del grup o que necessita ajut i sobretot amor. M’agradat ensenyar-los que tots som iguals, siguem com siguem. 

EXPERIÈNCIES DEL VOLUNTARIAT: LO ROBER SOLIDARI

LO ROBER SOLIDARI

Aquest és el voluntariat que més m’ha agradat. En primer lloc perquè no havia anat mai abans, i no sabia exactament en què consistia. Tenia por i curiositat al mateix temps, però des del primer moment en què vaig entrar per la porta, em vaig sentir millor persona.
No tots tenim la gran sort de poder comprar-nos alguna peça de roba cada vegada que hi ha nova col·lecció. I és molt important, a l’hora de desfer-nos de la roba que ja no usem, pensar que al nostre voltant hi ha gent que la necessita.
He aprés a valorar molt més el que tinc dia a dia i a queixar-me menys de no poder anar de compres. És molt fàcil, quan es pot, es pot, i quan no, no.
Estic molt contenta d'haver participat en aquesta activitat.

La veritat és que el temps em passava volant quan estava al Rober, i això era el que em donava ganes de tornar-hi.





TALLERS A L'ONADA (I)

Durant l'últim trimestre del curs els voluntaris de l'institut Sòl-de-Riu estan realitzant diferents tallers al centre d'atenció a la gent gran L'Onada d'Alcanar.
En la programació del servei comunitari es van planificar quatre sessions, a la primera els nois i noies van entrevistar a un iaio o iaia per tal de conèixer-lo millor, veure quines són les seues motivacions, interessos i gustos.
En les dues sessions següents, els voluntaris van observar i participar en els diferents tallers que ofereix el centre: tallers sensorials, de motricitat, d'estètica, cognitius, etc. 
Finalment, amb l'assessorament de l'educadora social i el fisioterapeuta del centre, així com el seguiment i ajut de les professores de l'institut, se'ls ha demanat que siguin ells mateixos qui dirigeixin el taller.
Cada grup ha triat un contingut diferent, segons les seues aptituds i capacitats. Així, han dirigit tallers de cuina, musicals, d'estètica, de memòria, lúdics, de motricitat, etc.
De tot el procés han hagut de retre comptes, doncs, aquest ha estat el seu treball d'avaluació del tercer trimestre.

Compartim amb vosaltres algunes de les experiències d'aquest intercanvi generacional que han viscut els nostres voluntaris, totes elles enriquidores i divertides com podreu comprovar en les imatges que les acompanyen.

VI MARXA POPULAR DE L'ONADA

Amb un sol esplèndit els i les alumnes de 4t d’ESO de l’institut Sòl-de-Riu han acompanyat als usuaris de L’Onada Alcanar durant el recorregut de la VI MARXA POPULAR, aturant-se en llocs i edificis emblemàtics del poble, com ara la Casa del Marquès, la Casa O’Connor, la Cisterna de la Vall, l’Ajuntament o el Mercat Municipal, on els joves han explicant aspectes rellevants dels mateixos. 

Conèixer el nostre entorn ens fa valorar-lo i estimar-lo més, no és el mateix saber que la Biblioteca municipal es diu Trinitari Fabregat, que saber que aquest escriptor canareu va haver d’abandonar l’escola als 12 anys per a posar-se a treballar, que va patir la guerra i l’exili, que va estar en camps de concentració… I que, malgrat tot, va reixir superant les adversitats i que va escriure la seua obra Jardins ignorats des de la nostàlgia del seu estimat Alcanar i les Terres de l’Ebre.

Després de la passejada pel poble, que hem trobat engalat i preparat per a les festes majors, a L’Onada ens han ofert un esmorzar molt apetitós : entrepans, begudes i síndria fresqueta que ha provocat les delícies de grans i joves !
Una altra edició que ha estat un èxit de participació i d’organització, un bon exemple de col·laboració intergeneracional, iaios i alumnat han passat un matí molt entretingut i ens emportem records agradables de la bona estona que hem compartit.






TALLERS A L' ONADA (III)

El grup de voluntàries format per Aida, Laia, Ainoha i Jael va fer coquetes amb els iaios i iaies de L'Onada. 

Ha estat divertit treballar tots junts la massa, utilitzar els motllos per a fer les diferents formes... 






Amb aquest reportatge fotogràfic podeu comprovar el bé que s'ho van passar durant l'elaboració de les coquetes i la il·lusió amb que se les van menjar. De ben segur que estavan boníssimes!







No sé quina triar!!








dilluns, 29 de maig de 2017

EXPERIÈNCIES DEL VOLUNTARIAT: L'ONADA

El voluntariat a l’Onada és totalment diferent dels altres dos (L'Onada i la Biblioteca Trinitari Fabregat)
Quan vaig anar per primera, em van venir sentiments de tendresa cap a les persones qui hi estan, que moltes vegades no tenen a ningú de la seva família que els visiti i t'agafen a tu, com en el meu cas, com si fos la seva pròpia néta. Necessiten que els escoltis, que els paris atenció en tot el que et conten. Volen que nosaltres aprenguem a disfrutar cada moment de la vida, ens expliquen, perquè el temps vola.
Sincerament, no hi ha cap vegada que no hi hagi plorat. Són llàgrimes d’admiració. Recordo una tarda, abans d’anar cap a casa, em vaig fixar en una parella que s’abraçaven amb molta força. Llavors per curiositat vaig preguntar per ells. I em van dir que la dona ja feia temps que hi formava part de la residència, però que el seu marit no. Que ell la ve a veure tots els dies, i a l’hora de sopar se’n torna.

El voluntariat a L'Onada ha estat una experiència inoblidable al costat de persones increïbles, cada una amb la seva història i els seus records, totes amb molt per a donar.
R.C. 



TALLERS A L'ONADA (II)

El grup format per Élia, Renate, Blanca i Jordi van fer madalenes, amb l'ajut d'algunes iaies van mesurar els ingredients i els van anar barrejant amb cura. Molts iaios miraven impacients esperant el resultat final. 










Al moment de menjar-les es va apuntar tothom!!!, les madalenes feien molt de goig i els iaios i les iaies se les van menjar totes, no en va quedar cap!.