dilluns, 27 de juny del 2016

EXPERIÈNCIES DEL VOLUNTARIAT


Hi ha moltes anècdotes, perquè hi ha molts moments viscuts. Cadascuna de les hores que hem fet al voluntariat és especial.
A la biblioteca perquè ajudem als nens a estudiar i a fer la feina de l’escola o expliquem els dubtes, i als més petits de la biblioteca, els contem contes i fem manualitats sobre el llibre. És bonic veure’ls contents i somrient, però sobretot s’agreix molt quan et ve un nen i et diu gràcies!
Al rober perquè ajudem a la gent que més ho necessita. Classifiquem la roba i les sabates. I ets sens en satisfacció quan veus el treball ben fet perquè saps que estàs fent bé en ajudar als qui ho necessiten.
I a l’Onada perquè ajudem als avis a fer exercicis, també cantem, ballem, riem, ens expliquem coses, escoltem moltíssimes històries, pintem murals i moltes coses més. I el millor de l’Onada és que veus als avis que passen una estona de diversió amb tu!
Estic molt contenta per aquest voluntariat, ha sigut una experiència que tornaria a viure les vegades que fes falta! Moltíssimes gràcies per aquesta assignatura!
Remei Rivera 4t ESO A

Quan penso en lo rober el que més tinc al cap és la sensació que vaig tenir quan hi vaig anar per el primer cop, va ser era la meva primera hora de voluntariat i no sabia bé del tot com funcionaven les coses, no estava segura del res, però després de conèixer les persones que han estat durant un any allí amb nosaltres em vaig quedar molt més tranquil·la ja que han estat unes persones que ens han ajudat sempre i ens han fet sentir molt còmodes, una de les anècdotes que tinc present quan penso en el rober és del primer dia estàvem jo i dos companyes més amb mi i ho fèiem tot juntes per la por i els nervis del primer dia, per això érem 3 persones a una terrassa molt petita estenen 2 peces de roba i com era d'esperar una d’aquestes dos peces em  va caure al terra en un pati de llums on no es podia entrar, ens vam espantar molt per si en deien algo i quan vam decidir entrar dins una altra vegada ho vam fer les tres agafades de les mans i callades quan ens vam preguntar que passava i els ho vam explicar es van posar a riure i ens van dir que no passava res i que podíem estar tranquil·les des d'aquell dia sempre que anava al rober ho feia molt tranquil·la i amb moltes ganes.

Alexia Fibla Matamoros 4tB

La veritat és que tinc moltes experiències amb el voluntariat, algunes de bones i algunes altres de no tant bones, però les bones, com no, guanyen sempre a les dolentes.
La millor experiència de totes del meu voluntariat va estar la d’una avia de l’Onada.
Un dimecres com qualsevol altre, vaig anar a l’Onada per a fer les meves hores de voluntariat juntament amb el meu grup, Aida, Abril i jo.
Ens vam ficar a fer dibuixos per a que així els avis els poguessin retallar, i ja sabeu, que tots els avis fan la típica pregunta de: “Guapa/Guapo, de qui ets tu?”
Doncs una àvia em va preguntar de qui era, i li vaig dir que era neta de Teresa la Molinera, que és així com criden a la meva àvia.
La dona em va reconèixer enseguida, es veu que quan jo era molt petita ella vivia a la part de dal del xalet dels meus avis i eren amics.
Vaig picar als meus avis i es van ficar a parlar pel telèfon. Em va fer molta gràcia i molta il·lusió veure com aquella dona es ficava contenta al sentir la veu dels meus avis, que feia molt que no es parlaven.

Andrea Vila 4t C


Podríem triar molts moments tant de bons com de dolents però destacarem el d’un dia quan s’apropava la quaresma i vam pintar la bella quaresma ens van dir que era una activitat molt divertida i de fet ens van fer entrar moles ganes de fer mes activitats per la bona participació. Ens agradava molt anar a la biblioteca i que nenes que teníem en activitats anteriors es recordessin de nosaltres i ens abracessin i ens acollessin tant bé ja que la biblioteca es com la seva segona casa. El bon tracte que teníem amb ja els més grans quan els ajudàvem amb els deures i que eren tant agraïts amb nosaltres.
Ha sigut una experiència única i si que al principi en pensar que ens quedaven 12 hores per davant pensàvem que seria un rotllo però es va fer fàcil de portar les 12 hores i repetiríem aquesta experiència.
Júlia Caudet 4t B

La meva anécdota sobre l’aprenentatge, és al rober. Un dia, plegant roba, vaig reconèixer tota la meva roba de quan era més petita. La meva mare setmanes abans havia llençat una bossa gran al contenedor de la roba.  I em va fer molta il·lusió trobar la meva roba que em portava molts bons records. Em sentia molt bé de saber que gent necessitada sense roba podría vestir-se gràcies a la meva petita col·laboració.

 ABRIL AUBALAT 4T C


La millor experiència, que vaig tenir en el voluntariat va ser la 2na vegada que hi vam anar a la biblioteca, el meu grup i jo teníem la nostra planificació, com era de habitual, però ens vam trobar que havíem d’improvisar perquè ens vam trobar un grup de nens que necessitaven ajuda per a fer un treball, i al ser els únics aquells dia, ens vam centrar en ajudar-los a acabar-lo. En ajudar-los em vaig recordar dels treballs que ens feien fer a nosaltres de petits i que sempre els començàvem el dia anterior i sortien com sortien, així que ens vam esforçar per ajudar-los a terminar el més aviat possible, i així va ser. Després ens vam dedicar a preparar la presentació, és a dir, a ensenyar als nens com havien d’explicar les coses, com s’havien de presentar, cap a on havien de mirar...etc. En finalitzar la preparació de la presentació ja s’havien acabat les 2 hores que teníem assignades, però no podíem anar-mon d’allí sense fer alguna cosa especial, així que vam decidir fer una partida als escacs, però com només Ian sabia jugar, ell va ser el nostre representant, i per finalitzar un puzle en tots els nens per acomiadar-nos, vam fer un puzle del Rei Lleó i Eva ens va felicitar perquè va quedar molt bonic. Aquesta va ser la millor experiència que vaig tenir durant tot el temps de voluntariat, encara que hi ha algunes que també són remarcables.

MARCO MADALIN 4 t A

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada